دانلود مقاله عمده ترين عوامل خانوادگي مؤثر در پيشرفت تحصيلي و افت تحصیلی دانش آموزان

دانلود مقاله عمده ترين عوامل خانوادگي مؤثر در پيشرفت تحصيلي و افت تحصیلی دانش آموزان

0 5.4k
دانلود مقاله عمده ترين عوامل خانوادگي مؤثر در پيشرفت تحصيلي و افت تحصیلی دانش آموزان

با دانلود مقاله در مورد دانلود مقاله عمده ترين عوامل خانوادگي مؤثر در پيشرفت تحصيلي و افت تحصیلی دانش آموزان در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله دانلود مقاله عمده ترين عوامل خانوادگي مؤثر در پيشرفت تحصيلي و افت تحصیلی دانش آموزان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله دانلود مقاله عمده ترين عوامل خانوادگي مؤثر در پيشرفت تحصيلي و افت تحصیلی دانش آموزان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد دانلود مقاله عمده ترين عوامل خانوادگي مؤثر در پيشرفت تحصيلي و افت تحصیلی دانش آموزان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:53 صفحه

قسمتی از فایل:

   عمده ترين عوامل خانوادگي مؤثر در پيشرفت تحصيلي و افت تحصیلی دانش آموزان دختر در شهرستان ایذه عبارتند از :

1.    نحوه نگرش والدین به مسایل عاطفی واحساساتی در خانواده و تامین امنیت دختران درمنزل

2.    طبقه اجتماعي و اقتصادي خانواده درجامعه شهری ویا روستای محل زندگی

3.    سطح فکری و فرهنگی خانواده وتحصيلات والدین

4.    تعداد جمعیت خانواده

5.    اشتغال دختران ضمن تحصیل

6.    اشتغال مادران

7.    رابطه بين والدین و آموزشگاه

8.    اثرات ماهواره و فیلم های آن بر روی دختران دانش اموز

9.    نحوه نگرش وایدئو لوژی خانواده به مسایل دینی ومادی

 

اكنون از بين عوامل فوق به توضيح مهمترین آنها مي پردازم :

                              فصل اول                                     

1.     نحوه نگرش والدین به مسایل عاطفی واحساساتی در خانواده و تامین امنیت دختران درمنزل

·       والدین دارای شغل ازاد وغیر دولتی

دختران شهر وروستا های ایذه  مقدار قابل توجهي از وقت خود را درمنزل  مي گذراند .

به همین دلیل مهم ترين عامل مؤثر در شكل گيري نگرش دانش آموز نسبت به تحصيل ، خانواده ِِآنهااست .

با پاسخ وپرسش های که در طول مدت خدمتم از دانش اموزانی که نسبت به درس و تحصیل بی علاقه بودند دلیل عمده نگرش منفی آن  انها به درس و مدرسه وسرچشمه بروز اصلی خانواده شان بود.نگرش خانواده بیشتر انها نسبت به مدرسه ، معلمان و درس ، منفي بود و يا بين آنچه مي گفتندو آنچه عمل می کردند تفاوت وجود داشته است.واین یک امر طبيعي است كه به تدريج فرزند آنها نيز نگرش منفي به درس و تحصيل پيدا خواهد كرد .بیشتر  پدرانی که شغل ازاد داشتند و به کار تجارت خصوصا انهایی که به مبالادت مرزی اشتغال داشتند درس را كاري بيهوده و اتلاف وقت تلقي مي كنند  وهمين نگرش را به فرزندان خود منتقل ساخته و براي پيشرفت درس آنها هيچ گونه كوششي انجام نمي دهند . انها مدرسه را ابزاری برای کنترل کودکان شان خصوصا در ایام جوانی و دوران متوسطه می دانستند . وبیشتر دوست دارندکه پسرانشان بجای شرکا با انها همراه شوند تا منفعتی که می برند دو چندان شود . واین نگرش منفی به مدرسه ودرس به دختران هم منتقل می شود . بدون انکه تکرار کنند و حرفی به میان بیاورند ارزو داشتند که به جای دخترانشان پسر داشتند و در این تجارت انها همراهی کنند . این نگرش بسیار مخرب در بیشتر این خانواده ها وجود دارد . بیشتر این پدران در ایام هفته در منزل نیستند و زمانی که هم باشند بیشتر به حساب وکتابهایشان رسیدگی می کنند و وقتی برای رسیدگی به امور تحصیلی فرزندانشان ندارند . 

4,000 تومان