دانلود تحقیق درمورد راههاي مناسب ترغيب و تشويق دانش آموزان به مطالعه و تحقيق در دوره ابتدايي
با دانلود تحقیق در مورد راههاي مناسب ترغيب و تشويق دانش آموزان به مطالعه و تحقيق در دوره ابتدايي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق راههاي مناسب ترغيب و تشويق دانش آموزان به مطالعه و تحقيق در دوره ابتدايي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق راههاي مناسب ترغيب و تشويق دانش آموزان به مطالعه و تحقيق در دوره ابتدايي ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:130 صفحه
قسمتی از فایل:
پژوهش و تحقيق در هر جامعخ ارتباط تنگاتنگي با نظام آموزشي و فرهنگي آن جامعه دارد . بطوريكه با قاطعيت مي توان گفت پژوهش و نوآوري در جامعه اي تكوين و توسعه پيدا مي كند ، كه نظام آموزشي و فرهنگي ، زمينه ها و بستر مناسب ، براي آن را تدارم ديده باشد . از آنجا كه حقيقت جويي و كنجكاوي در نهاد تك تك نونهالان جامعه به وديعه نهاده شده است . لذا نقش نظام آموزشي بسيار حائز اهميت است.
پژوهش حاضر از نوع پژوهشهاي توصيفي محسوب مي گردد و هدف اين پژوهش : ارائه طرح سازنده و راهكارهاي مناسب جهت تشويق و ترغيب و توسعه مطالعه تحقيق در بين دانش آموزان پايه چهارم و پنجم ابتدايي مي باشد . جامعه پژوهش در اين تحقيق دانشآموزان پايه چهارم و پنجم ابتدايي ، آموزگاران پايه چهارم و پنجم ابتدايي و مديران مدارس ابتدايي مي باشند . كه در مدارس وابسته به سازمان آموزش و پروش شهرستانهاي استان تهران در سال تحصيلي 82-1381 مشغول به كار مي باشند . پس از نمونه گيري كه با استفاده از جدول مورگان و با توجه به معيارهاي اين پژوهش ، تعداد 1152 نفر از آنها انتخاب گرديده كه 768 نفر دانش آموز ، 128 آموزگار و 128 مدير بودند . اين افراد با روش خوشه اي ،تصادفي انتخاب شده اند براي جمع آوري اطلاعات در اين پژوهش از سه نوع پرسشنامه بسته ويژه ، دانش آموزان ، مديران و معلمان ، استفاده شده است .
اطلاعات بدست آمده از مدارس مورد پژوهش در خصوص كليه مواردي كه با موضوع پژوهش همخواني و هماهنگي داشته از جمله متغيرهاي مختلفي همچون نقش كتابخانه مدارس و نقش تحصيلات والدين ، ميزان علاقه به مطالعه و تحقيق ، نقش درآمد خانواده ، نقش مدارس و ... بوده است يافته هاي اين پژوهش در قالب 88 جدول توزيع فراواني و نسبي تهيه و تنظيم و ارائه شده است .
جهت تجزيه و تحليل داده ها از ضريب همبستگي اسپيرمن و آزمون خي دو استفاده شده است .
تجزيه و تحليل داده ها نشان داد كه احتمالاً بين ميزان تحصيلات والدين با تشويق و ترغيب فرزندان به مطالعه و تحقيق رابطه در حد آلفاي 1% وجود دارد . بين ميزان علاقه به مطالعه و تحقيق و استفاده و استقبال از كتابخانه مدارس همبستگي وجود دارد . بين ساعت درسي در برنامه هفتگي با موضوع مطالعه و تحقيق و تشويق و ترغيب دانش آموزان ، همبستگي وجود دارد . بين متغيرهاي ي همچون برگزاري مسابقات علمي و فرهنگي ، شركت در اردوها ، وجود كارگاه آموزشي ، آموزش معلمان و مديران و آموزش خانوادهها ، تقدير دانش آموزان با تشويق و ترغيب دانش آموزان به مطالعه و تحقيق همبستگي وجود دارد .
بنابراين شناخت راهكارهاي ترغيب دانش آموزان مي تواند ، بعنوان يكي از عوامل مهم در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان از دوره ابتدايي بكار رود . در پايان پيشنهاداتي جهت پژوهشهاي بعدي ارائه شده است . اميد است نتايج حاضر بتواند گام كوچكي در جهت رفع نيازهاي آموزشي فرزندان اين جامعه باشد.