دانلود تحقیق درمورد اثرات نشست
با دانلود تحقیق در مورد اثرات نشست در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اثرات نشست را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اثرات نشست ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد اثرات نشست
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:5 صفحه
قسمتی از فایل:
تصادف قاره ای زمان های اولیه ، سکوی اراراتوستنز
چکیده:
یک هدف اصلی تماتیک در برنامه ی کاوش اقیانوس ، بخش 160، درک دست تری از فرآیند ها اتفاق افتاده در مراحل اولیه ی تصادف قاره ای بود. سکوی اراتوستنز در فرضیه ای گفته می شود که قطعه ای از پوسته ی نازک شده ی آفریقای شمالی است که حدوداً به زیر قبرس می رسد . فروریزش اولیه به نظر می رسد که همراه با جابه جایی های طبیعی بوده است و این نشان می دهد که سکوی اراتوستنز در حال جدا شدن است . کاوش در مناطق 968-965 در اصل به منظور مشخص کردن زمان و ماهیت نشست و جدایی با دلیل و سند است. با استفاده از داده های مربوط به خصوصیات فیزیکی و پالئونتولوژیک که با اصطلاحات زمان پست کروز ، تخمین های پالئوباسیتریک و تخلخل و اندازه گیری های عمق ، تاریخچه های نشست (فرونشینی ) کیفی برای مناطق 968-965 که روی یا دقیقاً مجاور سکوی اراتوستنز قرار می گیرند ارائه می شود . نتایج فرونشینی (نشست) ، روی هم رفته ، مطابق با یک مدل است که در آن سکوی اراتوستنز بخشی از حاشیه ی فعال آفریقای شمالی است، که تا حداقل اوایل کرتازئوس در حال کاهش نشست گرمایی بوده است و در اوار الیگوسین یا اوایل میوسین این روند تقویت شد و سپس مرحبه ای از نشستِ تکتونیک سریغ را در اواخر میوسین آغاز کرد که تا امروز هم ادامه داشته است.
تفسیر کلی تاریخچه ی نشست (فرونشینی ) که در اینجا ارائه شد نشان می دهد سکوی اراتوستنز دماغه ی باریکی از آفریقای شمالی را نشان می دهد که حالا در مراحل اولیه ی تماس تکتونیک با ورقه ی لیتوسفر اروپا آسیایی است . جدایی و نشست از زمان میوسین ممکن است مربوط به فشار های خم شدگی (دولاشدگی) در لیتوسفر آفریقای شمالی باشد که مرتبط با تصادف (برخورد ) است.
مقدمه:
هدف اصلی بخش 160 این بود که فرآیند های درگیری در مراحل اولیه ی تصادف (برخورد ) قاره با قاره را رمزگشایی (کشف) کند. منطقه ی این بررسی ها کهمعمولاً با عنوان تپه های دریایی اراتوستنز (شکل 1) شناخته می شوند که احتمالاً قطعه ای قاره ای هستند(براساس نتایجی که در اینجا و جاهای دیگر در این جلد ارائه شده) و در اینجا به عنوان سکوی اراتوستنز معروف است.وضعیت تکتونیک امروزیِ سکوی اراتوستنز (شکل 1) مشرف به تکتونیک های تصادفی (برخوردی ) است با برخورد سکوی اراتوستنز با حاشیه ی فعال قبرس ، شکستگی سکو و فروریزش اولیه ی سکوی اراتوستنز در پایین گودال قبرس با یک جزء برخوردی –لغزش ( رابرتسون و زنوفونتز، ،1993 پیپر1996، رابرتسون1995 ، رابرتسون1996 ) . مراحل اولیه ی تصادف ( برخورد ) شدید ( سخت ) با آنالوگ های ( قیاس های ) مدرن به خوبی نشان داده نشده است و در یادداشت های قدیمی به خوبی نگه داری نشده است بنابراین شکستگی و فرورفتگی سکوی اراتوستنز در زیر قبرس شانسی را برای ثبت این فرآیند ها نشان می دهد. هدف این مقاله در نظر گرفتن اهداف اساسی بخش 160 با فراهم کردن یک نشست (فرونشینی) کمی و کامل تر کردن تاریخچه مناطق 966 و 967 است که بر روی سکوی اراتوستنز قرار می گیرند.(شکل 1)
وضعیت منطقه ای : مدیترانه ی کرانه ی شرقی با شکافته شدن حاشیه ی گندوانا در بریاسیک (گارفانکل و درین 1984 ) به وجود آمد. شکل گرفت.) مدیترانه ی شرقی آخرین بازمانده های نئوتتیس را نشان می دهد که در آخرین مرحله های اتمام تصادف (برخورد) است و با پوسته های آسیا –اروپایی و آفریقا مرتبط است.(شکل 1) سکوی اراتوستنز عموماً به عنوان یک سکوی کربناتی که بر روی یک قطعه ی قاره ای شکافته شده تفسیر می شود (ارابرتسون 1997) . پوسته ی اقیانوسی در بیشتر قسمت های مدیترانه ی کرانه ی شرقی شکل گرفت در اواخر تریاسیک ، همانطوری که توسط قطعه های "افزایشی" در جنوب غرب قبرس نشان داده شده است، (مجموعه مامونیا) جنوب غرب ترکیه(مجموعه مامونیا) و سوریه ی شمالی (بائوباسیت) (ارابرتسون1991) در طول کرتازئوس ، حرکت نسبی ورقه های آسیایی و آفریقایی همگرا شد؛ درپاسخ به این همگرایی ورقه ای منطقه ای ، فروریزش آغاز شد در حوضه ی رودهای جنوب شرقی اقیانوس مدیترانه که منجر به تشکیل مجموعه ی ترودوس اوفیولت شد با گسترش طاق پشتی.