دانلود تحقیق درمورد تنظيمات كلي كمباين
با دانلود تحقیق در مورد تنظيمات كلي كمباين در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تنظيمات كلي كمباين را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تنظيمات كلي كمباين ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد تنظيمات كلي كمباين
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:52 صفحه
قسمتی از فایل:
جهاد کشاورزي شهر ري
جهاد کشاورزي شهرري واقع در ميدان مدرس ميباشد. اين ادارة جهاد داراي 60 پرسنل کاري است. که در ادارههاي مختلف مشغول به کار ميباشند. ساعت کار اين اداره از 8 صبح الي 2 بعدازظهر ميباشد. جهاد کشاورزي شهرري شامل اداري همچون، اداره آب و خاک که وظيفه آن خدمات دهي به کشاورزان در رابطه با خاک است.
ادارة زراعت و باغباني: که وظيفه آن رسيدگي به زمينهاي کشاورزي در منطقه، پخش کود در منطقه، پخش بذور و رسيدگي باغهاي موجود در آن منطقه ميباشد.
ادارة دامداري: که وظيفه آن توسعه دامداري و خدمات دهي به دامداران و آگاه ساختن آنان از هر گونه بيماري احتمالي و نحوه پيشگيري از بيماري ميباشد. ادارة جهاد کشاورزي شهر ري وابسته به دولت ميباشد.
چكيده
كليه كتابهاي راهنماي كمباينها داراي جداولي هستند كه در آن نحوه انجام تنظيمهاي مقدماتي كمباين شرح داده شده است. اين تنظيمها فقط مربوط به شروع كار هستند. بسته به نوع گياه و وضعيت زمين لازم است تنظيمات بيشتري انجام گيرد. كمتر كمپاني وجود دارد كه فقط با تنظيمات اوليه به نحو رضايت بخشي كار كند. مگر اين كه وضعيت مزرعه خوب و كامل باشد.
همه قسمتهاي جدا كننده كمباينها به وسيله كارخانه سازنده آنها به نحوي طراحي شدهاند. كه بدون توجه به محصول برداشت شده در يك سرعت به خصوص كار كنند. هر كمباين داراي يك محور به خصوص به عنوان نقطه شروع كنترل سرعت كاركرد ميباشد. در بعضي كمباينها محور استوانه كوبنده به عنوان نقطه شروع تنظيمات به كار ميرود و در برخي ديگر سرعت محور انتقال يافته به عنوان نقطه شروع تنظيمات مورد استفاده قرار ميگيرد.
هميشه براي آگاه شدن از نحوه كنترل سرعت كاركرد به كتاب راهنماي استفاده از كمباين مراجعه ميكنيم اين تنظيمات پيشنهادي صرفا نقاط شروع توصيه شدهاند و تنظيمهاي نهايي بايد با توجه به نوع محصول و شرايط مزرعه با دقت انجام ميشود. در داخل گزارش كار به نحوه تنظيمات كمباين ميپردازيم. كه عبارتند از: تنظيمات هِد كمباين، واحد كوبنده و واحد جدايش كه به تنظيم و نحوه تعيين تلفات در آنها ميپردازيم.
فصل اول
کمباينها
كمباينها
دستگاههاي درو و كوبنده سابق دستگاههايي سنگين و پر زحمت بودند كه كاربا آنها نياز به تجربه فراوان داشت. ظرفيت و بازده آنها كمتر از كمباينهاي امروزي بود و بر خلاف اين ماشينها توانايي برداشت محصولات مختلف را نداشتند.
كمباينهاي امروزي نه تنها كارهاي معمولي را بهتر انجام ميدهند بلكه داراي امكانات ذيل ميباشند:
1-سيستم كنترل كامل كه راننده با استفاده از آن ميتواند تنظيمهاي مختلف را انجام و سرعت را تغيير دهد.
2-سيستم هيدروليك كه راننده با استفاده از آن به كمك يك اهرم ميتواند بارهاي سنگين را حركت دهد.
3-دستگاه كنترل سرعت دوراني و سرعت رو به جلو به راننده امكان زير نظر گرفتن كار دستگاه را با يك نگاه ميدهد.
4-اطاق راننده كه تسهيلات لازم براي كار راننده در هر گونه شرايط جوي را فراهم ميكند و درجه حرارت محيط كار به طور دلخواه تنظيم ميشود.
5-تسهيلات ديگر كه موجب شده است بتوان با زحمت اندك كمباين را مورد استفاده قرار داد و علاوه بر تامين سرعت مناسب در كار ، هزينه سرويس و نگهداري آن را كاهش داده است.
انواع كمباين برحسب ساختمان، شكل،اندازه – كمباينهاي جديد با اندازهها و اشكال گوناگون و فراوان ساخته ميشوند. تكنولوژي امروز ماشينهايي را به ما عرضه ميكند كه قابليت تغيير زياد دارند و ميتوانند براي برداشت دانه عده زيادي از انواع گياهان زراعي در وضعيتهاي گوناگون مزرعه و محصول به كار برده شوند.
كمباينها را ميتوان بر حسب خودرو يا كششي بودن به دو دسته كلي تقسيم كرد، كمباينهاي خودرو به دو دسته كمباينهاي مخصوص اراضي شيبدار و كمباينهاي مخصوص اراضي مسطح تقسيم ميشوند.
كمباينهاي خودرو نيز براي برداشت گياهان مختلف به صور متفاوت ساخته ميشوند. اين كمباينها تا قبل از دهه 1940 به طور گسترده متداول نشدند. انواع مختلف آنها در همان سالهاي نخستين مورد آزمايش قرار گرفتند. انتخاب موتور با قدرت مناسب براي كمباين و جعبه دندههاي انتقال نيرو براي آن كار دشواري بود. اينك كمباين در مراحل پيشرفت خود به جايي رسيده است كه داراي يك موتور نيرومند ميباشد. اين موتور ميتواند نيروي كافي براي كار در شرايط دشوار مزرعه با حداكثر بازده توليد كند، در عين حال كليه كارها توسط يك نفر انجام ميگيرد. راننده در جايگاه خود در بالاي ماشين بر كار خود احاطه دارد و وسايل كنترل كمباين در اطراف وي به نحوي قرار گرفتهاند كه ميتواند كار كمباين را با شرايط مزرعه تطبيق دهد. بسياري از كمباينهاي جديد داراي كابين راننده است. اين كابين راننده را از سرما،گرما،گرد و خاك و باران حفظ ميكند.
طراحي اصلي كمباين خودرو براي ورود مستقيم به مزرعه و حركت در امتداد خط مستقيم ميباشد كه درآن گندم درو شده در وسط سكوي برداشت جمع و از آنجا به قسمت كوبنده هدايت ميشود. اين امر بدان معني است كه هنگام شروع درو مزرعه هيچ ساقه گندمي به زير كمباين نخواهد رفت و راننده از هر نقطه كه بخواهد ميتواند عمل برداشت را شروع نمايد نقاطي را كه محصول آنها نرسيده است باقي گذارد تا بعدا برداشت شوند.