دانلود تحقیق درمورد کارآموزی بانك صادرات
با دانلود تحقیق در مورد کارآموزی بانك صادرات در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق کارآموزی بانك صادرات را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق کارآموزی بانك صادرات ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد کارآموزی بانك صادرات
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:46 صفحه
قسمتی از فایل:
مقدمه و هدف
از آنجا كه بر اساس قانون عمليات بانكي برون ربا، وظيفه اساسي بانكها ايجاد و به گردش در آوردن چرخهاي توليدي و خدماتي لازم مي باشد. بانك صادرات ايران در اجراي اين قانون در چهار چوب نظام اقتصادي و سياستهاي صنعتي و معرفي كشور در جهت ايجاد ، توسعه و بازسازي واحدهاي توليدي و خدماتي سالم و خودكفا و نيز استفاده سهيم و موثر از ذخائر و منابع مالي تجهيز شده امكانات مالي تخصصي خود را بر اساس اهداف زير بكار خواهد گرفت.
- كمك به تامين استقلال اقتصادي كشور از طريق كاهش وابستگي ها
- افزايش كمي و كيفي توليد در جهات تامين نيازهاي اساسي
- ايجاد اشتغال مواد و سازنده و توزيع عادلانه در آمد
- تشويق استعدادها و نيروهاي خلاق و مبتكر از طريق ايجاد تسهيلات لازم.
- تخصيص هر چه عادلانه تر منابع مالي بانك بين متقاضيان با توجه به مسئوليتهاي اقتصادي و اجتماعي كشور.
فصـــل
اول
آشنايي با محل كار آموزي
سازمان بانك
آشنايي با محل كار آموزي
مدت كار آموزي در بانك صادرات با مواردي از اين قبيل آشنا شده اين كه در زير به بحث در مورد آن مي پردازيم.
چك ها، قبوض آب و برق ، وام ها ، سفته ها ، اسناد ، نحوه ي حساب باز كردن – ضمانت نامه ها وكلاً اهدافي كه در بانك صادرات ايران بايد اجرا شود. معاملات سلف مزارعه مساقات
دريافت قبوض آب ،برق ، تلفن و گاز
كليه شعب بانك موظف به دريافت بهاء قبوض فوق الذكر به شرح زير خواهد بود.
1- هر يك از مشتركين سازمانهاي مذكور با در دست داشتن فيش ( قبض آبونمام) به باجه تعيين شده مراجعه و متصدي ذيربط وجه را با توجه دقيق به مبلغ قابل پرداخت مندرج در فيش دريافت مي نمايد و دو طرف ظهر قبض مربوط را به مهر تاريخ و نام كارمند و نام ،شماره شعبه و مهر دريافت وجه ممهور و دو طرف ظهر قبض را امضاء خواهند نمود. پس سر رسيد ( قسمت كوچك) آن را در شعبه براي انجام عمليات حسابداري بعدي نگهداري مي نمايد.
باجه ي دريافت در خلال روز قبوض دريافتي را به چهار بخش آب ، برق ، تلفن ، گاز تفكيك و كليه قبوض مربوط بهر بخش را در يك بردرو و سه نسخه بطور جداگانه كه بدين منظور اختصاص يافته با خط خوانا و واضح با درج شماره پرونده مشترك و طبق دريافتي ثبت و در پايان روز جمع بندي و جمع هر يك از بردوهاي تفكيكي را در دفتر روزنامه در سر فصل بستانكار نوشته و حساب هاي آب ، برق ، تلفن و گاز ، عمل مي نمايد.
1- سازمان بانكها:
به طور كلي چهار گروه مشتري در شكل گيري سازمان و فعاليت هاي بانكي دخيل و ذينفع مي باشند كه عبارتند از:
- صاحبان سرمايه
- صاحبان سپرده
- متقاضيان تسهيلات و اعتبارات بانكي
- دولت
با توجه به بررسيهاي بعمل آمده بخش اعظم گروههايي را كه در سازمان و فعاليتهاي بانكي دخيل و ذينفع مي باشند مشتريان بانك اعم از سپره گذاران و يا متقاضيان تسهيلات تشكيل مي دهد.
2- عمليات بانكها:
عمليات بانكي را به طور كلي مي توان به سه دسته تقسيم نمود كه عبارتند از:
تجهيز منابع (جمع آوري وجوه)
تخصيص منابع (مصارف وجوه)
خدمات بانكي
محور تمامي اين عمليات بر پايه مراجعات مشتريان قرار داشته و بدون مشتري انجام هيچ يك از عمليات فوق مقدور نخواهد بود.
3- تامين منابع مالي
منابع مالي بانكها عبارتند از كليه وجوه پولي و غير پولي كه حاصل ارتباط متقابل بانك با مشتريان و نتايج حاصل از عمليات داخلي آنها است.
منابع مالي بانكها به دو دسته تقسيم مي شوند.
الف: منابع عملياتي عبارتند است از كليه وجوه پولي و شبهه پولي كه بر اثر ايجاد ارتباطات متقابل با سپرده گذاران بوجود مي آيد مانند سپرده ها و انواع آن
ب: منابع غير عملياتي اين منابع از اقدامات داخلي و مصرفي بانكها بدست مي آيد مانند ساير بدهيهاي سرمايه و سود ويژه بيش از 90% منابع مالي بانكها را سپرده ها و تعهدات مشابه و حدود 10% آن را سرمايه و اندوخته هاي بانك تشكيل مي دهند. اين وضع يكي از مشخصات برجسته و اختصاصي بانكداري است كه بانكها فعاليتهاي خود را متكي بر اعتماد مشتريان، وجود متعلق به آنان انجام مي دهند و سرمايه بانك جزء بسيار كوچكي از مجموع منابع مالي در هر بانك است. از اينرو گفته اند سرمايه اصلي بانكها اعتماد عمومي است.
4- در آمد بانكها
افزايش در آمد بانك بستگي به افزايش حجم عمليات و معاملات آن دارد و حجم معاملات هنگامي افزايش مي يابد كه سپرده هاي مشتريان در بانك فزوني يابد و افزايش سپرده ها نيز بسته به اين است كه عدة بيشتري از مردم به بانك اعتماد و علاقه پيدا كنند و بانك بتواند بهترين خدمات را در مناسب ترين شرايط به آنها عرضه نمايد آنچه بــاعث مي شود تا اعتماد و علاقه مشتريان به بانك افزايش يابد در درجه اول نوع خدماتي است كه به آنها عرضه مي شود. و سپس رفتار متصديان مربوط كه اين خدمت را به آنها عرضه مي دارند بهترين خدمت را اگر به بدترين صورت به مردم عرضه كنيم براي آن ارزش قائل نيستند زيرا براي هر فردي وجود خود او از هر چيزي مهمتر است و اگر مورد توجه و احترام قرار نگيرد به موارد ديگر اهميت چنداني نخواهد داد. اينك با توجه به اهميت موضوع و جهت آشنايي بيشتر به شرح تعدادي از نكات ضروري ارتباط كاركنان با مشتريان اشاره مي گرد: