دانلود تحقیق درمورد فضانوردي
با دانلود تحقیق در مورد فضانوردي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق فضانوردي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق فضانوردي ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد فضانوردي
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:15 صفحه
قسمتی از فایل:
از آرزوهاي اوليهي بشر اين بود كه بتواند مانند پرندگان پروزا كند به دنبال اين هدف ابتدا از بالونهايي كه پوشش آن از پارچهاي غيرقابل نفوذ بود استفاده كرد و درون آنها را از گازهاي سبكتر از هوا پر نمود و به آسمان صعود كرد.اما اين نوآوري با خواست او فاصلهي زياد داشت. لنگلي Langley منجم آمريكايي بود كه در زمينهاي آئروديناميك هم تحقيقات جالبي بهعمل آورده بود، نحوهي تأثير هوا بر بالها و نيز چگونگي تغيير اين تأثير را با شكل بال هواپيما دقيقاً مورد بررسي قرار داده بود لكن در ساختن هواپيما دستخوش اشتباهاتي گرديد بهويژه در زمينهي قدرت و مقاومت مواد ساختماني كه بهكار برده خطاها فاحش بود. از اينرو نتوانست هواپيمايي قابل استفاده و كارآمد بسازد. او در طي تحقيقات خود پنجاههزار دلار از دولت كمك مالي دريافت كرده بود اما نتيجهي كارش رضايتبخش نبود. بههمين علت روزنامهي نيويوركتايمز در يك سرمقالهي بسيار انتقادي نوشت صرف وجوه ملي در راه تحقق بخشيدن به يك رؤياي واهي كاري احمقانه است و در همين مقاله اشاره كرده بود كه بشر تا هزار سال ديگر قادر به پرواز نخواهد بود. فضا را 9 روز پس از انتشار اين مقاله برادران رايت Wright بهنامهاي اورويل و ويلبر با استفاده از تجارب ليلينتال Lilienthal توانستند نخستين پرواز موفقيتآميز خود را در هوا انجام دهند. ليلينتال مهندس آلماني مانند بسياري از مردان در رؤياي پرواز در آسمانها بود، او پرواز پرندگان را منبع الهام خود قرار داده بود و ميكوشيد همان اصول را براي پرواز انسان معمول دارد و براي آنكه نيازي به بر هم زدن بالها نداشته باشد، همان دامي كه براي بسياري از مخترعان وجود داشت خود را به انجام پروزا با هواپيماي بيموتور قانع ساخت تا در آخرين سالهاي قرن 19 اولين پرواز خود را با هواپيماي بدون موتور صورت داد. طولي نكشيد اينگونه پروازها بهصورت رايجترين ورزش هواپيمايي دههي آخر قرن 19 درآمد. همانطور كه يك قرن قبل صعود با بالون يك نوع تفريح بهحساب ميآمد. ليلينتال صدها بار اين كار را با موفقيت انجام داد اما يكبار كه سرگرم آزمايش سكان هواپيما بود بر زمين سقوط كرد و درذشت. اگر او 7- 8 سال ديگر زنده مانده بود پرواز برادران رايت را به چشم ميديد. برادران رايت هيچكدام تحصيلات دانشگاهي نداشتند ولي نشان دادند در سايهي استعداد و پشتكار ميتوان مهمترين كارها را انجام داد.
اورويل برادر كوچكتر قهرمان دوچرخهسواري بود و با برادر بزرگتر خود ويلبر يك كارگاه تعمير دوچرخه بهوجود آورده بودند. آنها با توجه به ذوق مكانيكي كه داشتند و با احتراز از خزاها و اشتباهات ليلينتال در صدد ساخت هواپيماي موتوردار و با سرنشين برآمدند. نخست بر آن شدند تا بالايي براي دوچرخه بسازند و يك موتور احتراق داخلي بسيار سبك براي گرداندن ملخ آن تعبيه كنند. سپس مبادرت به ساختن شهپر يا بالهاي انتهايي نمودند كه خلبان را قادر به كنترل هواپيما ميكند. اورويل برادر كوچكتر براي اولينبار هواپيما را به مدت يك دقيقه و بهطول 260 متر به پرواز درآورد. در جائي كه فقط 5 نفر تماشاچي بود. اما دولت آمريكا چندان توجهي نسبت بدان مبذول نداشت و روزنامه Scientific American متذكر شد پرواز اورويل يك شوخي و فريب بيش نبوده است. با اين حال در آزمايشي ديگر كه انجام دادند پرواز نيمساعت بهطول انجاميد و 39 كيلومتر پرواز كردند. ويلبر هواپيما را به فرانسه انتقال داد و در آنجا مورد استقبال بيسابقه قرار گرفت. متأسفانه ويلبر بهعلت ابتلا به حصبه در 45 سالگي چشم از جهان فروبست و نتوانست به روزگاري برسد كه شاهد اهميت كار خود و ارزش اختراع هواپيما باشد. اختراعي كه قبلاً آن را يك شوخي ميپنداشتند