این درس به طور کلی به آموزش مفهوم مرکز تقارن و تقارن مرکزی میپردازد. از آنجایی که این مفهوم برای اولین بار ارائه میشود، بنابراین باید با یک مقدمهای در مورد چرخش و اجسام دورانی بحث را شروع کنید. میتوانید از شکلهای زیادی در طبیعت همانند پنکه، چرخ ...
0
10.2k
این درس به طور کلی به آموزش مفهوم مرکز تقارن و تقارن مرکزی میپردازد. از آنجایی که این مفهوم برای اولین بار ارائه میشود، بنابراین باید با یک مقدمهای در مورد چرخش و اجسام دورانی بحث را شروع کنید. میتوانید از شکلهای زیادی در طبیعت همانند پنکه، چرخ و فلک و چرخ گاری که بیانگر چرخش هستند شروع کنید.
در اینجا نهایت دقت را به عمل آورید زیرا هدف آموزش محور دوران نیست. بنابراین فقط چرخشهایی که در صفحه میباشند را برجسته کنید. از آنجا که هدف اصلی این درس، درک این مطلب است که قرینه مرکزی، چرخش به اندازه ١٨٠ درجه است، بنابراین از دورانهای ١٨٠ درجه بحث را شروع کنید.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 6 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ آشنایی دانش آموز با تقارن مرکزی.
✅ آشنایی دانش آموز با مرکز تقارن.
✅ آشنایی دانش آموز با اشیایی که تقارن مرکزی دارند.
✅ دانش آموز بتواند در محیط اطراف اشیایی که دارای تقارن هستند را نشان بدهد.
در اینجا نهایت دقت را به عمل آورید زیرا هدف آموزش محور دوران نیست. بنابراین فقط چرخشهایی که در صفحه میباشند را برجسته کنید. از آنجا که هدف اصلی این درس، درک این مطلب است که قرینه مرکزی، چرخش به اندازه ١٨٠ درجه است، بنابراین از دورانهای ١٨٠ درجه بحث را شروع کنید.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 6 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ آشنایی دانش آموز با تقارن مرکزی.
✅ آشنایی دانش آموز با مرکز تقارن.
✅ آشنایی دانش آموز با اشیایی که تقارن مرکزی دارند.
✅ دانش آموز بتواند در محیط اطراف اشیایی که دارای تقارن هستند را نشان بدهد.