دانلود اقدام پژوهی مشکلات رفتاری
ارزیابی تاثیر اجرای طرح و تعیین اعتبار
الف – ارزیابی
برای اینکه چقدر توانسته ایم به بهبود کیفیت مورد نظر دست یابیم .
قبل از اجرای طرح وقتی وارد سرویس ها می شدم یک بی نظمی عجیبی وجود داشت و بچه ها به سختی ساکت می شدند اما وقتی که طرح اجرا شده بود بچه ها مرتب در کنار هم نشسته بودند و همراه با احترام و توجه
2- قبل از اجرای طرح بچه ها با هم درگیر و جر و بحث داشتند اما بعد از اجرای طرح جر و بحث کمتر شده بود و آنان کمتر به یکدیگر بی ادبی می نمودند .
3- قبل از اجرای طرح بچه ها بی انگیزه و بی حوصله بودند . بعد از اجرا نشاط خاصی حکمفرما بود .
4- قبل از اجرای طرح رانندگان بسیار شاکی و عصبانی بودند اما بعد از اجرای طرح شکایت کمتری داشتند و به آرامش نسبی دست یافته بودند که تاثیر مستقیم بر روی رانندگی آنان داشت .
5- قبل از اجرای طرح رانندگان نوارهای غیر مجاز پخش می کردند اما بعد از آن نوارهای آموزشی و سرود و قرآن که هدفمند شده بودند و تاثیرات مخرب قبل از بین رفته بود .
6- دانش آموزان قبل از اجرای طرح نمی دانستند که عمرشان چگونه به هدر می رود اما بعد از اجرای طرح پی به ارزش عمر و زمان تلف شده خود پی برده بودند .
7- قبل از اجرای طرح رفت و آمد دانش آموزان به بطالت و بی هدفی می گذشت بعد از اجرای طرح رفت و آمدشان با برنامه و هدفمند شده بود و به اهداف مذهبی ، فرهنگی و علمی و ... رسیده بودند
- نشاط خاصی بین آنها حکمفرما بود .
- رانندگان دیگر عصبانی نبودند و آرامش خاصی یافته بودند .
- به ارزش زمان پی برده بودند .
- رانندگان خوشحال از این بودند که کار فرهنگی انجام داده اند .
به اهداف مذهبی – فرهنگی – علمی – سرگرمی رسیده بودیم .
8- نظر خواهی از اولیا گردید که بسیار خوشحال بودند که بچه ها اطلاعات عمومی زیادی کسب نموده اند و خوشحال از اینکه نگران بد آموزی ها در بین راه نیستند .
شواهد 2 - ارزیابی
9- از معاونین نظر خواهی شد که آنان اظهار داشتند نظم سرویس ها بهتر شد و بچه ها آرامش و نشاط بیشتری یافته اند و طرح را مثبت و خلاصقانه دیده اند .