چگونه میتوانم با تسهیل و بهبود یادگیری فلسفه علاقه به آن را در دانش آموزانم ایجاد کنم؟

با توجه به نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل و مواردی که در طرح ریزی امتحان باید رعایت شود تصمیم گرفتم در امتحانات میان ترم نوبت دوم

0 6.3k

فرمت فایل word

تعداد صفحات 15

جکیده فایل

چکیده:

هدف غایی تعلیم و تربیت رشد معنوی کودکان ایمان و عمل صالح است رشد ،معنوی فراگیری ارزشها و رویکردی اندیشمندانه به زندگی است که زندگی را از تولد تا مرگ دارای معنا و مفهوم میسازد و رشد معنوی در یک کلام یادگیری برخورداری از ایمان است.

عده ای از روانشناسان رفتار انسان را متأثر از احساسات او می انگارند. یعنی احساسات انسان ایجاد کننده رفتار او است. به عبارت دیگر احساسات، طرز فکرها، اعتقادات و ادراکات انسان به وجود آورنده رفتارند. از نظر تربیتی نیز این عقیده بسیار اهمیت دارد. اگر دانش آموزی احساس کند که معلمش او را دوست دارد، رفتارش نسبت به آن معلم دوستانه خواهد بود و به درس آن معلم نیز علاقه مند خواهد شد. در مقابل اگر احساس کند که معلم او را دوست ندارد، احتمالاً نسبت به درس آن معلم نیز علاقه ای نخواهد داشت. بنابراین باید کوشید تا چیزهایی را که دانش آموز در زندگی به آنها علاقه دارد شناسایی نمود و کار کردن با دانش آموز را از چیزهای دوست داشتنی آغاز کرد

 


محتوای فایل دانلودی

نتیجه گیری و ارائه پیشنهاد : از آنجا که در سیستم آموزش و پرورش کشور ما ارزشیابی پایانی بصورت امتحان کتبی از جایگاه خاصی برخوردار می باشد و تقریبا حاصل تلاش کوشش یکساله دانش آموز در این امتحان خلاصه می شود لازم است همکاران محترم در طراحی سوالات امتحان و توجه خاصی داشته باشند تا باعث متضرر شدن دانش آموز نگردد به این منظور پیشنهادات و نکاتی آمده است که توجه به آنها می تواند در طراحی سوالات استاندارد مفید باشد: (۱) در هنگام طراحی سوالات به اهداف کلی درس توجه داشته باشید و از سوالاتی استفاده کنید که میزان دسترسی دانش آموزان به این اهداف را بسنجد. (2)در طراحی سوالات به تواناییها و آمادگیهای ،جسمانی عقلانی و عاطفی دانش آموزان توجه کنید.

6,000 تومان