هداف جزیی و رفتاری : درس بازگشت از سفر حج را به صورت خلاصه توضیح دهند. ( درک و فهم ) تکالیف مربوط به درس بازگشت از سفر حج را
0
10.2k
بسم الله الرحمن الرحيم
فرمت فايل دانلودي بصورت wordميباشد با قابليت بازشدن بر روي تمامي دستگاها
تعدادصفحات فايل
سپاس از حسن خريد و بازديد شما دوست عزيز
جهت اطلاعات بيشتر به ادمين فعال در سايت مراجعه كنيد با پشتيباني٢٤ساعته درخدمت هموطن گرامي هستيم
شرح فايل دانلودي
دانش آموزان پس از پایان جلسه آموزشی به اهداف زیر دست می یابند : آشنایی با ضرورت و کاربرد درس بازگشت از سفر حج مطالعات اجتماعی پایه پنجم آشنایی با مبانی و مضامین درس بازگشت از سفر حج مطالعات اجتماعی پایه پنجم مهارت خوب گوش دادن و خوب صحبت کردن ادای احترام متقابل به دیگران و مشارکت در فرایند تدریس | | ||||||||||
عرصه ها (وظایف دانش آموز در قبال) | رئوس مطالب : آشنا شدن با نقش و کاربرد درس بازگشت از سفر حج مطالعات اجتماعی پایه پنجم در زندگی روزمره-خوب گوش دادن و خوب صحبتکردن - آشنایی کامل دانش آموزان با مفهوم درس و ایجاد تفکر وخلاقیت در فرایند یاد دهی – یادگیری | | |||||||||
دیگران | خود | خلقت | خدا | انتظارات از دانش آموزان در این درس | حیطه ها و اهداف | | |||||
| * | | * | در مورد تنوع در جهان آفرینش تفکر کند و مهارتهای فرآیند تفکر را پیدا کند . | تعقل | | |||||
| * | | | نسبت به مطالب بیان شده روحیه نقد پذیری و نقادی پیدا کند . | ایمان | | |||||
| * | | | مفاهیم و اهداف آموزشی درس را فراگرفته و آنها را تحلیل نماید. | علم | | |||||
| * | | | در مورد درس فرضیه سازی کرده و آن ها رد یا قبول کند . | عمل | | |||||
* | * | | | برای انجام اخلاق پسندیده از قبیل رعایت حقوق دیگران ، نظم در کلاس ، همکاری و تلاش کند و به دیگران نیز توصیه کند. | اخلاق | | |||||
| * | | | به سوالات مطرح شده پیرامون درسبازگشت از سفر حج مطالعات اجتماعیپنجم ابتدایی پاسخ گوست. | تعقل - علم | | |||||
* | * | | | در پاسخگویی به سوالات و فعالیت هایکلاسی فعال است. | علم - عمل | | |||||
* | * | | | نسبت به مبانی اخلاقی و تربیتی درکنار آموزش علاقه مند می شود. | اخلاق | | |||||
معلم کلاس را آماده کرده و به صورت یو شکل در می آورد و دانشآموزان را به چند گروه تقسیم می کند که بهتر بتواند با دانش آموزانارتباط برقرار کرده و درس بازگشت از سفر حج را تدریس نماید. | گروهبندی، مدل وساختار کلاسی | | |||||||||
تلفیقی از پرسش و پاسخ ، بارش فکری ، نمایش اسلاید و نمایش پاورپوینت با موضوع بازگشت از سفر حج ، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات | پیش بینی روش تدریس | | |||||||||
کتاب درسی ، ویدیو پروژکشن ، رایانه ، ماژیک ، تخته ، کتاب کار ، گچ ، دست سازه ، مداد ، پاکن | وسایل آموزشی | | |||||||||
زمان | وسایل آموزشی | روش تدریس | فعالیت دانش آموز(اندیشه ورزی ، دست ورزی ، خلاقیت توام با خودباوری ، خودیابی و خود ارزیابی) | فعالیت دبیر (ایجاد موقعیت یادگیری) | فعالیتهای یادگیری | فعالیت های حین تدریس | |||||
*** | کتاب | *** | مطالعه کتاب ، ساخت دست سازه | مطالعه کتاب ، تهیه پاورپوینت ، تدارک تکالیف ، تولید محتوای الکترونیکی | فعالیت های مقدماتی | | |||||
*** | کتاب | *** | مطالعة درس قبلی | سلام و احوالپرسی-حضور وغیاب فعال - هر دانش آموز،حضور خود را با کلمهانگیزشی که دوست دارد اعلاممی کند.توجه نسبت به حالاتروحی و فیزیکی دانشآموزان- بررسی وضعیتکلاس به صورت کلی- برقراریرابطه عاطفی | پیش بینی رفتار ورودی و ایجاد ارتباط | | |||||
10 دقیقه | برگه و مداد | *** | پاسخ به سوالات تدارک دیده شده توسط دانش آموزان | تهیه چند سوال از مباحث قبل با طراحی سوالات خلاقانه درمقدمه آموزش درس بازگشت از سفر حج دانش آموزان را بهبرقراری ارتباط در راستایجرئت ورزی و مهارت سخنگفتن تشویق می کنیم. معلمباید آموخته ها و توانایی هایشاگردان را قبل از شروعدرس جدید معین کند تا بهتناسب آموخته های پیشینآنها طرح درس بازگشت از سفر حج را بریزد. با طراحیسوالات خلاقانه در مقدمهآموزش درس بازگشت از سفر حج دانش آموزان را بهبرقراری ارتباط در راستایجرئت ورزی و مهارت سخنگفتن تشویق می کنیم. |