اهداف جزیی و رفتاری : درس زاویه و نیمساز را به صورت خلاصه توضیح دهند. ( درک و فهم ) تکالیف مربوط به درس زاویه و نیمساز را با
0
9k
بسم الله الرحمن الرحيم
فرمت فايل دانلودي بصورت wordميباشد با قابليت بازشدن بر روي تمامي دستگاها
تعدادصفحات فايل
سپاس از حسن خريد و بازديد شما دوست عزيز
جهت اطلاعات بيشتر به ادمين فعال در سايت مراجعه كنيد با پشتيباني٢٤ساعته درخدمت هموطن گرامي هستيم
شرح فايل دانلودي
بسمه تعالی طرح درس روزانه بر اساس برنامه درس ملی | ||||||||||
عنوان درس : | تاریخ اجرا : | طرح درس شماره : | مشخصات کلی | |||||||
مدرس : | مدت تدریس : | تعداد دانش آموزان : | صفحه : | آموزشگاه : | | |||||
اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقهبندی جدید بلوم | فعالیت های قبل از تدریس | |||||||||
سطح هدف : وجود تعامل بین معلم و دانش آموزان در فراگیری درس زاویه و نیمساز فعالیت بر اساس اهداف معین واز پیش تعیین شده در کتاب ریاضی پایه پنجم طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات درس زاویه و نیمساز ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری در فراگیری درس زاویه و نیمساز | | |||||||||
هدف کلی جلسه : دانش آموزان باید مفاهیم درس زاویه و نیمساز را در کتاب ریاضی پایه پنجم به طور کامل فرا بگیرند. | | |||||||||
اهداف جزیی و رفتاری : درس زاویه و نیمساز را به صورت خلاصه توضیح دهند. ( درک و فهم ) تکالیف مربوط به درس زاویه و نیمساز را با دقت انجام دهند . ( روانی حرکتی – عادی ) دانش آموز آنچه را از درس زاویه و نیمساز یاد می گیرد با دوستانش به اشتراک بگذارد. دانش آموز با توجه به ملاک های عقلانی بتواند درس زاویه و نیمساز را به صورت کاربردی فرا بگیرد.. رعایت ادب و احترام نسبت به معلم تقویت مهارت گوش دادن تقویت مهارت سخن گفتن حیطه شناختی : تعریف کوتاهی برای زاویه بیان کنند(دانش ) در مورد نقاله و استفاده از آن توضیح مختصری بدهد(درک و فهم ) سه نوع زایه را معرفی و چگونگی مقایسه زاویه ها را با هم بیان کند (دانش ) نیمساز را با مهارت پیدا می کند (کاربرد ) حیطه عاطفی نسبت به یادگیری از خود علاقه نشان می دهد (واکنش ) در زمینه نیمساز با سایر اعضاءگروه با شور و اشتیاق بحث و گفتگو می کند (واکنش ) نظم و مقررات گروهی را رعایت می کند (واکنش ) در زمان انجام فعالیت گروهی فعالانه کار می کند (ارزش گذاری ) حیطه روانی - حرکتی بدون کمک معلم از نقاله نیمساز زاویه را بکشد. بدون کمک دیگران اندازه زاویه های مثلثی را با نقاله پیدا کند. (اجرای مستقل ) با مشورت با گروه چند زاویه را رسم کند و نیمساز آن را بکشد. نیمساز زاویه های مختلف را روی ساعت نشان دهد. | | |||||||||
اهداف مرحله ای : دانش آموزان پس از پایان جلسه آموزشی به اهداف زیر دست می یابند : آشنایی با ضرورت و کاربرد درس زاویه و نیمساز ریاضی پایه پنجم آشنایی با مبانی و مضامین درس زاویه و نیمساز ریاضی پایه پنجم مهارت خوب گوش دادن و خوب صحبت کردن ادای احترام متقابل به دیگران و مشارکت در فرایند تدریس | | |||||||||
عرصه ها (وظایف دانش آموز در قبال) | رئوس مطالب : آشنا شدن با نقش و کاربرد درس زاویه و نیمساز ریاضی پایه پنجم درزندگی روزمره-خوب گوش دادن و خوب صحبت کردن - آشنایی کاملدانش آموزان با مفهوم درس و ایجاد تفکر و خلاقیت در فرایند یاد دهی– یادگیری | | ||||||||
دیگران | خود | خلقت | خدا | انتظارات از دانش آموزان در این درس | حیطه ها و اهداف | | ||||
| * | | * | در مورد تنوع در جهان آفرینش تفکر کند و مهارتهای فرآیند تفکر را پیدا کند . | تعقل | | ||||
| * | | | نسبت به مطالب بیان شده روحیه نقد پذیری و نقادی پیدا کند . | ایمان | | ||||
| * | | | مفاهیم و اهداف آموزشی درس را فراگرفته و آنها را تحلیل نماید. | علم | | ||||
| * | | | در مورد درس فرضیه سازی کرده و آن ها رد یا قبول کند . | عمل | | ||||
* | * | | | برای انجام اخلاق پسندیده از قبیل رعایت حقوق دیگران ، نظم در کلاس ، همکاری و تلاش کند و به دیگران نیز توصیه کند. | اخلاق | | ||||
| * | | | به سوالات مطرح شده پیرامون درسزاویه و نیمساز ریاضی پنجم ابتداییپاسخ گوست. | تعقل - علم | | ||||
* | * | | | در پاسخگویی به سوالات و فعالیت هایکلاسی فعال است. | علم - عمل | | ||||
* | * | | | نسبت به مبانی اخلاقی و تربیتی درکنار آموزش علاقه مند می شود. |