سطح هدف : وجود تعامل بین معلم و دانش آموزان در فراگیری درس زندگی خانواده فعالیت بر اساس اهداف معین واز پیش تعیین شده در کتاب م
0
9.4k
بسم الله الرحمن الرحيم
فرمت فايل دانلودي بصورت wordميباشد با قابليت بازشدن بر روي تمامي دستگاها
تعدادصفحات فايل
سپاس از حسن خريد و بازديد شما دوست عزيز
جهت اطلاعات بيشتر به ادمين فعال در سايت مراجعه كنيد با پشتيباني٢٤ساعته درخدمت هموطن گرامي هستيم
شرح فايل دانلودي
رس روزانه بر اساس برنامه درس ملی درس زندگی خانواده کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم | ||||||||||
عنوان درس : | تاریخ اجرا : | طرح درس شماره : | مشخصات کلی | |||||||
مدرس : | مدت تدریس : 90 دقیقه | تعداد دانش آموزان : | صفحه : | آموزشگاه : | | |||||
اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقهبندی جدید بلوم | فعالیت های قبل از تدریس | |||||||||
سطح هدف : وجود تعامل بین معلم و دانش آموزان در فراگیری درس زندگی خانواده فعالیت بر اساس اهداف معین واز پیش تعیین شده در کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات درس زندگی خانواده ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری در فراگیری درس زندگی خانواده | | |||||||||
هدف کلی جلسه : دانش آموزان باید مفاهیم درس زندگی خانواده را در کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم به طور کاملفرا بگیرند. | | |||||||||
اهداف جزیی و رفتاری : درس زندگی خانواده را به صورت خلاصه توضیح دهند. ( درک و فهم ) تکالیف مربوط به درس زندگی خانواده را با دقت انجام دهند . ( روانی حرکتی – عادی ) دانش آموز آنچه را از درس زندگی خانواده یاد می گیرد با دوستانش به اشتراک بگذارد. دانش آموز با توجه به ملاک های عقلانی بتواند درس زندگی خانواده را به صورت کاربردی فرا بگیرد.. رعایت ادب و احترام نسبت به معلم تقویت مهارت گوش دادن تقویت مهارت سخن گفتن | | |||||||||
اهداف مرحله ای : دانش آموزان پس از پایان جلسه آموزشی به اهداف زیر دست می یابند : آشنایی با ضرورت و کاربرد درس زندگی خانواده مطالعات اجتماعی پایه چهارم آشنایی با مبانی و مضامین درس زندگی خانواده مطالعات اجتماعی پایه چهارم مهارت خوب گوش دادن و خوب صحبت کردن ادای احترام متقابل به دیگران و مشارکت در فرایند تدریس | | |||||||||
عرصه ها (وظایف دانش آموز در قبال) | رئوس مطالب : آشنا شدن با نقش و کاربرد درس زندگی خانواده مطالعات اجتماعی پایه چهارم در زندگی روزمره-خوب گوش دادن و خوبصحبت کردن - آشنایی کامل دانش آموزان با مفهوم درس و ایجادتفکر و خلاقیت در فرایند یاد دهی – یادگیری | | ||||||||
دیگران | خود | خلقت | خدا | انتظارات از دانش آموزان در این درس | حیطه ها و اهداف | | ||||
* | * | | | دانش آموزان بتوانند نتیجه کلی درس زندگی خانواده را بگویند. | تعقل - علم | | ||||
| * | | | نسبت به مطالب بیان شده روحیه نقد پذیری و نقادی پیدا کنند . | ایمان | | ||||
| * | | | مفاهیم و اهداف آموزشی درس زندگی خانواده را فراگرفته و آنها را تحلیل نمایند. | علم | | ||||
| * | | | در مورد درس زندگی خانواده فرضیه سازی کرده و آن ها رد یا قبول کنند . | عمل | | ||||
* | * | | | برای انجام اخلاق پسندیده از قبیل رعایت حقوق دیگران ، نظم در کلاس ، همکاری و تلاش کنند و به دیگران نیز توصیه کنند. | اخلاق | | ||||
| * | | | به سوالات مطرح شده پیرامون درسزندگی خانواده مطالعات اجتماعیچهارم ابتدایی پاسخ دهند.. | تعقل - علم | | ||||
* | * | | | در پاسخگویی به سوالات و فعالیت هایکلاسی درس زندگی خانواده فعالهستند. | علم - عمل | | ||||
* | * | | | نسبت به مبانی اخلاقی و ت |