نقشه راه معلم استاد راهنما:دکتر مهارت آموز(دانشجو): رشته:دبیری تربیت بدنی شماره دانشجویی: سال تحصیلی 98-97
0
6.3k
فهرست مطالب
مقدمه 3
ترسیم وضع موجود 4
تبیین اهداف 5
ترسیم وضعیت مطلوب 6
راهبردها و اقدامات 7
فرآیند پروسه و اجرا 8
راهکارهای علمی و عملی 10
موانع اجرایی راهکارها 12
منابع 13
مقدمه
درس تربيت بدنی به عنوان يکی از بخش های متداول در برنامه ی تحصيلی مدارس، مشتمل بر آموزش رشد، تقويت و مراقبت از بدن و حفظ آمادگی بدنی است. این درس سهم قابل توجهی درتربیت و تندرستی نسل جوان دارد .هم چنين توانايی¬های شناختی و مهارت های حرکتی را از طريق ورزش، تمرين و انواع فعاليت های بدنی تقويت می کند. برنامه¬ تربيت بدنی که شامل انواع فعاليت های بدنی و ورزشی است، اطلاعات لازم را در زمينه ی اهميت بهداشت و سلامتی در اختيار دانش آموز قرار می دهد و به شکل گيری شخصيت افرادی آگاه و مطلع کمک می کند. وجود يک برنامه کامل و همه جانبه درس تربيت بدنی، در تربيت افراد بزرگسال که اهميت روش زندگی سالم را به خوبی می دانند، مؤثر است.
تربیت بدنی در آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول بنیادین به عنوان یک ساحت تربیتی از ساحت های شش گانه تربیتی مطرح است. این ساحت ناظر به حفظ و ارتقاي سلامت و بهداشت زیستي و بدني ، جسمي و رواني خود و دیگران، تقوی قواي جسمي و رواني، مبارزه با عوامل ضعف و بیماری حفاظت از محیط زیست و احترام به طبیعت است(شــوراي عالي آموزش و پرورش، 1390).
مقدمه 3
ترسیم وضع موجود 4
تبیین اهداف 5
ترسیم وضعیت مطلوب 6
راهبردها و اقدامات 7
فرآیند پروسه و اجرا 8
راهکارهای علمی و عملی 10
موانع اجرایی راهکارها 12
منابع 13
مقدمه
درس تربيت بدنی به عنوان يکی از بخش های متداول در برنامه ی تحصيلی مدارس، مشتمل بر آموزش رشد، تقويت و مراقبت از بدن و حفظ آمادگی بدنی است. این درس سهم قابل توجهی درتربیت و تندرستی نسل جوان دارد .هم چنين توانايی¬های شناختی و مهارت های حرکتی را از طريق ورزش، تمرين و انواع فعاليت های بدنی تقويت می کند. برنامه¬ تربيت بدنی که شامل انواع فعاليت های بدنی و ورزشی است، اطلاعات لازم را در زمينه ی اهميت بهداشت و سلامتی در اختيار دانش آموز قرار می دهد و به شکل گيری شخصيت افرادی آگاه و مطلع کمک می کند. وجود يک برنامه کامل و همه جانبه درس تربيت بدنی، در تربيت افراد بزرگسال که اهميت روش زندگی سالم را به خوبی می دانند، مؤثر است.
تربیت بدنی در آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول بنیادین به عنوان یک ساحت تربیتی از ساحت های شش گانه تربیتی مطرح است. این ساحت ناظر به حفظ و ارتقاي سلامت و بهداشت زیستي و بدني ، جسمي و رواني خود و دیگران، تقوی قواي جسمي و رواني، مبارزه با عوامل ضعف و بیماری حفاظت از محیط زیست و احترام به طبیعت است(شــوراي عالي آموزش و پرورش، 1390).